Jak zacząć?

Jak zacząć?

Jak zacząć?

Mądry, bezpieczny start do naszej aktywności fizycznej.

Po dłuższej przerwie ciężko nam się na nowo zmotywować i wrócić do treningów i często też do zdrowej zbilansowanej diety.

Z dnia na dzień mówimy sobie: „Od jutra!” „Od poniedziałku zacznę!”

Zacznij dziś! Zacznij od małych kroków.

To samo tyczy się osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z zajęciami fitness czy treningami na siłowni i nie mają pojęcia, od czego zacząć.

Zatem niech poniższe punkty będą dla ciebie drogowskazem i pomogą tobie na nowo powrócić do regularnej aktywności fizycznej, alboposłużą tobie, jako wskazówki, jak bezpiecznie przeprowadzić swój pierwszy w życiu trening.

Zadbaj o siebie i zacznij świadomie i mądrze swoją przygodę ze sportem!


  • Każdy trening zacznij od rozgrzewki

Przygotuje twój układ sercowo-naczyniowy do treningu, rozgrzeje mięśnie i stawy zmniejszając ryzyko kontuzji.

  • Najpierw poprawna technika potem obciążenie!

Naucz się techniki wykonywania podstawowych ćwiczeń, stopniuj poziom trudności ćwiczeń, wykonuj je w wolnym tempie, przed lustrem by kontrolowaćpostawę swojego ciała, a dopiero potem dodaj obciążenie w postaci hantli czy sztangi.

  • Nie przesadzaj z intensywnością i objętością treningu.

Na pierwszym treningu, bądź po długiej przerwie treningowej nie przesadzaj z objętością, (czyli z ilościąpowtórzeń i serii), intensywnością treningu (to praca mięśni- ich skurcz i rozkurcz) i czasem trwania treningu.

Pamiętaj! Im większaintensywność, tym krótszy czas trwania treningu!

  • Zacznij od CARDIO

Gdy chcesz zgubić zbędne kilogramy na początku zacznij od CARDIO wybierając bieżnie, rower czy ergometr wioślarski. Jeśli masz sporąnadwagę wybierz taki sprzęt CARDIO, który nie obciąży twoich stawów, np. rower czy orbitrek.

  • Postaw na trening interwałowy

Po okresie adaptacji ciała do treningów (ok 4-6 tygodni)zamieńCARDIO na trening interwałowy.

Polega on na zmiennej intensywności ćwiczeń – krótkie okresy intensywnego wysiłku przeplatają się z dłuższymi okresami umiarkowanego wysiłku. Pojedynczy trening może trwać od 20 do 40 minut. Świetnie nakręci twój metabolizm i jeszcze wiele godzin po treningu będziesz spalać kalorie.

  • Nie bój się obciążenia

Trening siłowy pomoże ci spalić tkankę tłuszczową, zwiększyć siłę i masę mięśniową. Dzięki czemu staną się one pięknie wymodelowane, a ciało nabierze jędrności i zdrowego wyglądu.

  • Daj sobie czas

Nie przytyłaś/eś wczoraj, nie schudniesz jutro – dość mocne stwierdzenie, ale prawdziwe.

Po prostu daj sobie czas i regularnie podejmuj aktywność fizyczną. Zdecydowanie lepiej będzie, gdy podejmiesz trening z mniejszą intensywnością parę razy w tygodniu, niż jeden raz w tygodniu fundując sobie dwu godzinny hardcore.

  • Zadbaj o swoje plecy.

Pamiętaj by w twoim planie treningowym pojawiły się zajęcia ze zdrowego kręgosłupa, jak również stretching, joga czy pilates.

  • Planuj swoje działania.

Zaplanuj krótko i długoterminowe cele. Jeśli cel nie ma terminu, wtedy nie będzieszczuć motywacji do jego realizacji.

  • Postaw na wygodę i funkcjonalność stroju.

Wygodnystrój zapewni ci komfort podczasćwiczeń. Nasze ciało podczas treningu poci się, obniżając temperaturę ciała, zadbaj o to by odzież była oddychająca, lekka i nie krępowała ruchów

  • Dobierz odpowiednie buty

Ne ćwiczymy w klapkach i w trampkach z zupełnie płaską podeszwą i niewymodelowanąwkładką. Obuwie musi zapewnić nam odpowiednią amortyzację i bezpieczeństwo podczas treningu.

  • Zjedz coś!

Zjedz lekki łatwostrawny posiłek przed treningiem, który nie obciąży twojego układu pokarmowego, a doda ci energii podczas treningu.

  • Pij wodę

Pij wodę przed,podczas i po treningu. Jeśli czujesz się spragniony, a twoje usta są suche i zaczynają pękać to znak, że twój organizm już się odwadnia.

Podczas intensywnego treningu pamiętaj o napojach izotonicznych. Wchłaniają się one szybciej niż woda iznacznie szybciej nawadniają nasz organizm. Świetnym tego przykładem będzie tu woda kokosowa.

  • Słuchaj swojego ciała

Jeśli czujesz się zmęczony, senny, przepracowany, odpuść sobie ten jeden trening,a kolejny zrobisz ze zdwojonąsiłą!

W zamian skorzystaj ze sauny, basenu czy masażu.

  • Rób to, co kochasz i sprawia ci przyjemność!

Jeśli nie lubisz biegać, a uwielbiaszjazdę na rowerze wybierz ten rodzaj aktywności. Jeśli lubisz trenować w grupie wybierz się z przyjaciółmi na grupowe zajęcia fitness bądź tenis. Trenuj w sposób, który sprawia ci przyjemność i radość:)

Powodzenia moi drodzy!

Mam nadzieję, że powyższe punkty pomogą wam w realizacji swoich celów!

Piszcie śmiało w razie pytań, bądź podzielcie się z nami swoimi doświadczeniami.


Joanna Majewska

Trener 9Rings

 

zamknij menu
×

Koszyk