Kolory w jedzeniu

Kolory w jedzeniu

        Obiecałam wam wpis dotyczący wpływu kolorów na ilość jedzonych potraw i tym samym odchudzanie – oto on 🙂

Kolory w diecie – odchudzaniu są bardzo ważne, szczególnie podatne na ich oddziaływanie są kobiety. Mężczyźni poza kolorem bardziej reagują na kształt np. talerza. Wszelkiego rodzaju kształty eliptyczne i ciekawe krągłości będą kusić swoją zawartością Panów, natomiast talerze kwadratowe, prostokątne mają dla facetów wymiar bardziej neutralny.

Jednak to barwy mają niewątpliwie wpływ na nasze samopoczucie oraz apetyt. Część kolorów wpływa pobudzająco na nasz apetyt, zaś część zdecydowanie go hamuje.


W tym krótkim wpisie  postaram się przedstawić kolory, które wspomogą Was w walce ze zbędnymi kilogramami oraz te które mogą przeszkadzać w osiągnięciu wymarzonej sylwetki.

Zacznę od czerwonego, kolor ten przyspiesza bicie serca, pobudza do działania, tak więc niestety na czerwonym talerzu cokolwiek sobie zaserwujemy lub ktoś nam poda będzie nam bardzo smakowało i ilość zjedzonego posiłku może być znacznie większa aniżeli potrzeby naszego organizmu.

Żółty, który  kojarzy się z soczystą cytryną, czymś pysznym również nie jest kolorem na którym zaserwowane pyszności nie będą nam tak bardzo smakowały, wręcz odwrotnie, zjemy je w nadmiarze.

Pomarańczowy kolor nie jest już tak silnie działający jak wymienione powyżej, jednakże stymuluje nasz mózg do działania (świetnie jeśli jest to działanie o charakterze intelektualnym) jednak świadome jedzenie na pomarańczowym talerzu sprzyjać będzie dojadaniu .

Zielony, kojarzy nam się ze zdrową żywnością, soczystą, niskokaloryczną sprzyja diecie. Na zielnym talerzu będziemy się delektować szczególnie warzywami, które pięknie wkomponują się w kolor zastawy.

 

Kolorami, które zdecydowanie osłabią nasz apetyt są:

Brąz, mimo iż jest to kolor kakao i czekolady, to jednak brązowa zastawa zdecydowanie osłabi nasz apetyt.

Fiolet jest kolorem absolutnie wpływającym na zmniejszenie zjedzonych porcji jedzenia, kojarzy się z czymś sinym, chłodnym, niezbyt apetycznym.

Niebieski to kolor w którym nie występują naturalne składniki pokarmowe. Mimo, iż działa uspokajająco to jednak osłabia odczucie głodu w sposób zdecydowany.

Szary, nijaki, pomaga walczyć ze zbędnymi kilogramami. Mimo, iż jest bardzo modny we współczesnych wnętrzach to jednak szare talerze skutecznie wpłyną na zmniejszenie objętości zjedzonej porcji.

Czarny, kolor nader elegancki, na którym potrawy prezentują się cudownie, jednak sprzyja kontrolowaniu ilości zjedzonych produktów i rozwadze przy ich konsumpcji. Może wywoływać w nas poczucie żalu, więc nie zjemy czegoś na co mieliśmy wielką ochotę lecz było produktem nadprogramowym.

I biały, neutralny, czysty – to ile zjemy z białego talerza będzie zależało od nas samych, naszych potrzeb i świadomości.

 


Moi mili, wybór koloru zależy od Was, ale może warto zaopatrzyć się w kilka kolorów talerzy po które sięgniemy by wspomóc się podczas stosowania diety czy transformacji w sposobie odżywiania się. Jeśli dopada nas wilczy apetyt sięgnijmy po talerze w kolorze fioletowym, szarym lub niebieskim.

Pozdrawiam

 Małgosia Dobrzyńska

 

zamknij menu
×

Koszyk