Płaski brzuch? Tak, ale jak?

Płaski brzuch? Tak, ale jak?

Płaski brzuch! Ja też chcę taki mieć!

Lato coraz bliżej a z nim wakacyjne plany. Czy zgodzisz się ze mną, że największą motywacją w ciągu roku jest osiągniecie formy na lato?

Układamy plany treningowe, modyfikujemy nawyki żywieniowe, bo chcemy zmienić swoje ciało, by było gotowe na gorące wakacyjne dni!

Super! Ale pójdźmy o krok dalej! Dążymy przecież do tego byśmy jak najdłużej cieszyli się zdrowiem, witalnością i dobrą formą. Zatem zadbajmy o to, by to nasze ciało było piękne i zdrowe na lata!

Z 9Rings na pewno będzie to prostsze i przyjemniejsze !

W ostatni weekend wraz z Nikodemem przeprowadziliśmy dla Was trening live, który w całości poświęcony był wzmacnianiu mięśni brzucha i grzbietu.


Wychodząc naprzeciw waszym licznym pytaniom dziś trochę teorii o tym jak wytrenować sobie piękny brzuch do lata  i na caaaałe lata 🙂

W pierwszej kolejności musisz sobie zdać sprawę z tego, że robienie samych brzuszków nie pomoże ci uzyskać wymarzonego efektu płaskiego brzucha. By twoje mięśnie zaczęły być widoczne musisz najpierw pozbyć się tkanki tłuszczowej.

W tym pomogą ci treningi typu cardio z umiarkowaną intensywnością (60-75 % tętna maksymalnego). Wówczas dostarczysz organizmowi optymalną ilość tlenu, a w konsekwencji nie wytworzysz kwasu mlekowego, który utrudnia właśnie rozpad kwasów tłuszczowych.

Zatem wybierz bieżnie, rower czy orbitrek podejmując umiarkowany, ale długotrwały wysiłek.

Trening interwałowy charakteryzuje się krótkim, ale bardzo intensywnym wysiłkiem. Dzięki czemu proces spalania tkanki tłuszczowej będzie kontynuowany jeszcze po jego zakończeniu.

Na deser dodaj ćwiczenia stymulujące różnie partie brzucha, czyli wykonując proste spięcia brzucha, skosy i skręty poprzez unoszenie łopatek nad poziom maty, jak również nóg, jeśli chcesz zaangażować dolne partie brzucha.

Musisz wziąć pod uwagę też bardzo ważny fakt – nie istnieje miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej. Zatem chcąc zrzucić zbędne kilogramy z brzucha nie możesz ograniczać się tylko do treningu tej jednej partii.

Bardzo ważnym czynnikiem jest odpowiednio zbilansowana dieta. Wiesz już doskonale, że by czuć się dobrze, być zdrowym i w znakomitej formie należy unikać wysoko przetworzonego jedzenia, słodzonych napojów a wybierać warzywa owoce i pic dużo wody.

Systematyka to klucz do wszystkiego – to droga do sukcesu. Nie ćwicz codziennie, lecz regularnie 2-3 razy w tygodniu. Lepsze efekty osiągniesz podejmując częstszą a krótszą aktywność fizyczna niż jednorazowy parogodzinny wysiłek.

Podsumowując

  • Brzuch „robimy” w kuchni

Zredukuj węglowodany, zjadaj je w ramach posiłków przed- i po treningowych

Sięgaj po te najmniej przetworzone.

  • Nie istnieje miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej

Robiąc same brzuszki nie wyrzeźbisz pięknego brzucha.

  • Działaj, zatem kompleksowo

Połącz ćwiczenia ABS z treningami cardio lub interwałami.

Pamiętaj o ćwiczeniach wzmacniających twój odcinek lędźwiowy!

Ćwicz systematycznie!

 

I pamiętaj! Nie „kratka” na brzuchu jest wyznacznikiem tego, że jesteś FIT

Najważniejsze byś czuł się dobrze a rano budził się wypoczęty i pełny sil do działania.

Zapraszam Cię serdecznie na mój wspólny trening z Nikodemem.

Zajrzyj również na nasz kanał na YT gdzie znajdziesz miedzy innymi doskonałe zestawy na wzmocnienie i wyrzeźbienie mięśni brzucha (Krąg 2 i 6)

Powodzenia!

Trener 9Rings

Joanna Majewska 

Dodaj komentarz

zamknij menu
×

Koszyk